אחרי הסערה: התנצלות רוסית על המאמר האנטישמי

שלמה ריזל No Comments on אחרי הסערה: התנצלות רוסית על המאמר האנטישמי
צילום: Doron Horowitz/Flash90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אחרי הסערה שעורר מאמרו של עוזר מזכיר מועצת הביטחון של הפדרציה הרוסית, אלכסיי פבלוב – בו כינה את חב"ד כ"כת", מתנער ראש המל"ל הרוסי, ניקולאי פטרושב מדברי עוזרו ומבהיר כי זו אינה עמדתה הרשמית של רוסיה.

"המאמר של עוזר מזכיר מועצת הביטחון של הפדרציה הרוסית א.א. פבלוב, שפורסם, הכיל שורות שגויות על חסידי ליובאוויטש. אני מתנצל בפני קוראי הפרסום וברצוני לציין כי פרשנות זו משקפת את נקודת המבט האישית של א.א. פבלוב ואינה מהווה בשום פנים ואופן העמדה הרשמית של מועצת הביטחון של הפדרציה הרוסית", הבהיר פטרושב. בסיום המכתב הוא כתב: "נעשתה עבודה רלוונטית עם כותב המאמר".

כזכור, עם היוודע דברי הבלע שנכתבו, פרסם רבה הראשי של רוסיה, הגאון רבי בערל לאזאר שליט"א מכתב תגובה חריף, בו כתב: "מה באמת קורה בחיי הדת של המדינה השכנה, אני לא יודע בוודאות – אבל, לצערי, המאמר מכיל עמדה שקשה לתפוס אחרת – מאשר עלבון למיליוני יהודים מאמינים, כולל הרוב המכריע של היהודים ברוסיה. ‘עיקרון החיים העיקרי של חסידי ליובאוויטש, הוא עליונותם של תומכי הכת על כל העמים’ – טוען מר פבלוב ללא בסיס”.

את מכתבו סיים הרב בדברים נוקבים: "אפשר לכנות את ההיגיון של מר פבלוב שטויות, אנטישמיות וולגריות וחולפות על פניו, אבל זהו סוג חדש של השמצות ישנות עקובות מדם ואם הם נאמרות על ידי חבר במועצת הביטחון הרוסית, הדבר מהווה סכנה עצומה, ולכן, אנו דורשים תגובה מיידית וחד משמעית מצד החברה ושלטונות המדינה".



0 תגובות